PL / EN

Dlaczego SEO jest ważne dla marketingu?

W 2024 roku przewiduje się, że firmy na całym świecie przeznaczą rekordowy poziom 694 miliardów dolarów amerykańskich na marketing cyfrowy. To nie tylko odzwierciedla rosnące znaczenie obecności firmy w sieci, ale także coraz bardziej zaciętą rywalizację o uwagę internautów.

Biznesy inwestują w marketing internetowy, bo spośród niemal 8 miliardów ludzi na świecie aż 5,35 miliarda, czyli około 66% populacji, ma dostęp do internetu. Co więcej, przeciętny użytkownik spędza online aż sześć i pół godziny każdego dnia. Nic więc dziwnego, że marki starają się wykorzystać ten cenny czas i uwagę użytkowników, aby wygenerować dodatkowy przychód.

Jednym z obszarów, który przynosi przedsiębiorcom największe zyski z inwestycji jest SEO (pozycjonowanie stron internetowych) – działania, dzięki którym nasza strona pojawi się na samej górze wyników wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze odpowiednie zapytanie.

Wzrost odwiedzin witryny jaki osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów po 6 miesiącach współpracy.
Wzrost odwiedzin witryny jaki osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów po 6 miesiącach współpracy.

SEO powinno być zawsze służebne wobec strategii marki – jego zadaniem jest wzmocnić wizerunek marki i pomagać w realizacji długofalowych celów biznesowych. Tylko takie podejście sprawia, że SEO staje się nie tylko narzędziem promocji i dotarcia, ale też istotnym elementem budującym przewagę konkurencyjną.

 

Jak poprawić wyszukiwanie strony w Google​?

Upraszczając nieco zagadnienie, powinniśmy skupić się na trzech kluczowych obszarach:

 

1.   SEO techniczne

Techniczne SEO to optymalizacja kodu strony, która ma zapewnić, że roboty wyszukiwarek mogą sprawnie poruszać się po witrynie i bez problemu dodawać jej treści do indeksu — internetowej bazy danych.

Celem jest stworzenie środowiska przyjaznego dla wyszukiwarek, co przyspiesza proces indeksowania i minimalizuje zasoby serwera potrzebne do przetwarzania i przechowywania naszych treści.

Osiągamy to między innymi przez:

  • umieszczanie dodatkowych informacji (tzw. metadanych i znaczników schematu) dla robotów, które pomagają im szybciej zrozumieć i ocenić wartość strony,
  • usuwanie zbędnego kodu i optymalizację multimediów (takich jak obrazy i wideo), aby przyspieszyć ładowanie strony
  • tworzenie specjalnych plików (np. mapy witryny), które informują roboty o wszystkich podstronach w witrynie oraz wskazują, które adresy mają być indeksowane i na jakich zasadach

Optymalizacja techniczna to jednak dopiero solidna baza, na której można budować kolejne działania SEO. Bez tej podstawy inne strategie nie będą skuteczne, choć to właśnie one mają większy wpływ na widoczność strony w internecie.

2.   SEO na stronie (tzw. on-site SEO)

SEO na stronie to praca na elementach strony, które widzi użytkownik. W SEO na stronie głównym narzędziem pracy są słowa, ponieważ jest to uniwersalny język użytkowników i wyszukiwarek. Wyszukiwarki (komputery) rozumieją sens treści dzięki słowom-kluczom zawartym w treści strony, które w branży nazywamy słowami kluczowymi (ang. keywords).

Takie słowa umieszczamy pisząc treści, ale też opisując obrazki, w nagłówkach i sub-nagłówkach oraz innych miejscach w obszarze witryny. Aby pojawić się jako odpowiedź na zapytania naszych użytkowników, należy mówić ich językiem.

Skąd jednak mamy wiedzieć jakim językiem posługują się nasi klienci w sieci? Specjaliści SEO korzystają z narzędzi, które potrafią zobaczyć co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, jak często to robią, a nawet potrafią pogrupować takie słowa kluczowe i zasugerować napisanie treści o określonych parametrach. Jednym z takich narzędzi, które powstało na naszym rodzimym rynku jest Neuron Writer.

Neuron Writer analizuje treści o najwyższej pozycji w Google w danej branży (strony główne, strony produktowe lub artykuły blogowe) i na tej podstawie generuje spersonalizowane podpowiedzi dla naszego typu treści. Dzięki tym wskazówkom możemy lepiej dostosować tekst do oczekiwań użytkowników – to, co Google wyświetla na samej górze najczęściej po prostu odpowiada ich potrzebom – co naturalnie zwiększa szanse na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Jest to często wystarczające żeby pojawiać się w Google na zapytania użytkowników, jednak aby być topowym wyborem powinniśmy zaoferować naszym klientom coś więcej niż tylko dobrze napisane treści.

Wyniki pojedynczego artykułu blogowego napisanego z wykorzystaniem wskazówek Neuron Writera. Branża gastronomiczna.
Wyniki pojedynczego artykułu blogowego napisanego z wykorzystaniem wskazówek Neuron Writera. Branża gastronomiczna.

 

Każde narzędzie wymaga obsługi, a sam fakt posiadania dłuta nie sprawi, że jesteśmy stolarzami. Nawet najbardziej zaawansowane algorytmy nie są w stanie przygotować wysokiej jakości treści czy strategii SEO bez odpowiedniej wiedzy i zaangażowania człowieka.

3.   SEO poza stroną (off-site SEO)

Google znajduje strony głównie poprzez linki z innych stron, które już zostały przez niego zindeksowane. Linki mają też inną, bardzo ważną funkcję: działają jak głosy zaufania, które wskazują Google, że dana strona jest wartościowa i godna uwagi.

Pozyskiwanie ich konsekwentnie pokazuje zaś, że jesteśmy rzetelnym i stabilnym przedsiębiorstwem, które jest niezmiennie operacyjne i prezentuje wysoką jakość.

Linki pozyskiwane na przestrzeni 1 roku dla klienta z branży gastronomicznej.
Linki pozyskane na przestrzeni 1 roku dla klienta z branży gastronomicznej.

Dlatego tak ważne jest źródło linków. Polecenie od kogoś niegodnego zaufania nie wzmocni naszego autorytetu a nawet może go osłabić. Pozyskiwanie linków w celu manipulowania wyszukiwarkami jest zabronione, ale zdobywanie ich tam, gdzie niosą realną wartość dla użytkownika—jest pożądane.

Co sprawia, że ​​SEO jest dobre?

SEO to coś więcej niż tylko zestaw technik i narzędzi; to element kompleksowej strategii, który wspiera globalne cele marki i pozwala dotrzeć do klientów tam, gdzie koncentrują lwią część swojej uwagi. Pracując nad SEO strony, budujemy nie tylko widoczność w internecie, ale również zaufanie odbiorców, dostarczając im treści odpowiadające na ich realne potrzeby.

Właściwie zoptymalizowana strona, wysokiej jakości treści, odpowiadające na realne potrzeby użytkowników i wartościowe linki przyciągają klientów, budując trwałe relacje i przewagę na nasyconym konkurencją rynku.

WRÓĆ DO WPISÓW