Kontekst Projektu
Tomcio Paluch, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek z portfolio Żabki, kojarzona z szeroką ofertą kanapek, została wzbogacona o nowe propozycje asortymentowe. Nowe produkty zostały opracowane zgodnie z zyskującymi coraz więcej zwolenników trendami fit & health. Projekt zakładał stworzenie identyfikacji nowej linii kanapek, które będą graficznie różnić się od istniejącego asortymentu, podkreślając ich unikalny charakter, pozostając jednak na tyle spójnym z linią podstawową, aby nie zgubić tożsamości brandu. Naszym celem było zaprojektowanie etykiet opakowań, które przyciągną uwagę świadomych klientów wybierających produkty jakościowe, świeże, charakteryzujące się określonymi wartościami odżywczymi. Linia Zielona wzmacnia wizerunek Żabki jako sieci, która oferuje szybkie i zdrowe przekąski, przygotowane w wygodny i nowoczesny sposób, dbając tym samym o zdrowie konsumentów.
Cele Projektu
- Odróżnienie nowej linii od istniejącego asortymentu
- Podkreślenie RTB’s
- Wykreowanie percepcji świeżości i charakteru pro healthy: elementy designu mają nawiązywać do naturalnych, przyjaznych zdrowiu składników.
Target grupa
Konsument świadomy swoich wyborów żywieniowych, celowo sięgający po zdrowsze produkty, gotowy przeznaczyć większą kwotę na ich zakup.
Wyzwania Projektowe
- Mała powierzchnia etykiet: ograniczona przestrzeń wymaga przemyślanego układu graficznego, aby zmieścić wszystkie wymagane elementy informacyjne.
- Wielość elementów: konieczność wyeksponowania informacji o wartościach odżywczych, claimów jakościowych, oznaczenia „Porcja Dobrego”, Nutri-Score oraz kaloryczności.
Strategia Projektowa
- Kolorystyka i motywy graficzne: wprowadzenie dominujących zielonych elementów graficznych i naturalnych motywów (liście, zioła), aby podkreślić przyjazny zdrowiu charakter produktów.
- Typografia: zastosowanie prostych, nowoczesnych fontów, które korespondują z istniejącym brandingiem Tomcio Paluch, ale jednocześnie budują wyróżnialność nowej linii.
- Ikonografia: użycie przyciągających wzrok, łatwo dekodowanych ikon wskazujących na benefity prozdrowotne produktów, a także do oznaczenia Porcji Dobrego, Nutri-Score i liczby kalorii
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych, zielonych elementów graficznych, jasnemu układowi informacji oraz podkreśleniu kluczowych wartości odżywczych, nowa linia etykiet dla produktów Tomcio Paluch skutecznie wyróżnia się na półce, a także na tle konkurencji i przyciąga świadomych konsumentów. Wprowadzenie linii „Zielonej” nie tylko wzmacnia wizerunek marki jako lidera jakościowej żywności, ale także przyczynia się do zwiększenia jej rozpoznawalności i pozycji na rynku.